Villkor T&C

Senast uppdaterad: 2024-05-07

1. Produkter och tjänster
Awardit samarbetar med +100 kända varumärken som tillhandahåller digitala produkter. Vi har samlat allt i en digital belöningstjänst och du har alltid ett intressant och uppdaterat utbud att välja från. När du sätter upp ett nytt konto har vi valt ut de mest populära produkterna.

Du kan själv välja relevanta produkter för er verksamhet och har möjlighet att ladda upp egna produkter och belöningar. Kontakta oss om du vill se samtliga varumärken så hjälper vi dig gärna.
2. Betalning
Betalning sker vanligtvis via förskottsfaktura. Awardit, via helägt dotterbolag MBXP, sänder en faktura på det angivna beloppet och därefter sätts motsvarande belopp in på ditt konto i belöningsportalen. Som avtalskund kan fakturering komma att ske i efterhand.

Du bestämmer det saldo du vill ha på ditt konto, Awardit fakturerar det angivna beloppet. Vid genomförd betalning sätts motsvarande belopp till ditt konto och du kan genast nyttja ditt saldo i belöningsportalen. Vid betalning av första faktura tillkommer en uppsättningsavgift på 995 sek exkl moms.Alla transaktioner görs i svenska kronor. Du kan när som helst i orderprocessen rätta din beställning.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Awardit förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. När du har ingått ett avtal med oss, sparar vi orderuppgifterna. Du kan se dina orderuppgifter på skärmen samt på den orderbekräftelse vi skickar till din mailadress.
3. ZuperGift-presentkort
Ett ZuperGift-presentkort är Awardits paraplypresentkort. Presentkortet kan lösas in till valfritt partnerpresentkort på ZuperGift.com.
4. Partnerpresentkort
Ett presentkort från någon av våra presentkortspartners löses in direkt via våra respektive partners. Du köper således presentkortet via Awardit, och respektive partner hanterar inlösen av presentkortet.

Vid köp av presentkort är det respektive presentkortspartner som ansvarar för presentkortet. Partnern ansvarar för eventuella fel och brister på partnerpresentkortet samt de produkter eller tjänster som förmedlas och kan inlösas med partnerpresentkortet. Om någon av våra partners går i konkurs är det inte möjligt att söka kompensation för, eller återbetalning av, partnerpresentkortets värde hos Awardit.

Presentkort kan inte lösas in mot kontanter. Vid frågor gällande en pågående order eller leverans, vänligen sänd ett mail till: support@mbxp.dk
5. Skatteregler Företagsgåvor
Julgåvor, jubileumsgåvor och minnesgåvor till anställda kan vara skattefria under vissa förutsättningar. I annat fall är gåvor från dig som arbetsgivare skattepliktiga. Exempel: En julgåva är skattefri om värdet inte överstiger 500 kronor inklusive moms.

Läs om skattefria gåvor på Skatteverkets hemsida.
6. Leveransvillkor
Våra digitala presentkort skickas direkt till angiven e-postadress. Om e-postadress-/er som lämnas om mottagare inte är korrekta bär Awardit inget ansvar för leveransen. Kontrollera e-postadress-/er en extra gång. Awardit ersätter ej beställningar som kommit bort på grund av felaktig information om mottagares e-postadress-/er.

Presentkortens giltighetstid varierar.
Vi tillämpar ingen ångerrätt vid köp av presentkort utan presentkortet anses förbrukat så fort det har nått kunden.
7. Reklamation och support
Vid problem att lösa in ett presentkort, vänligen kontakta respektive presentkortspartners kundtjänst.

Reklamation av partnerpresentkort samt reklamation som rör partnerns produkter eller tjänster hänvisas till partnern. Awardit ansvarar inte för fel och brister på partnerns produkter eller tjänster.
8. Tvister
Eventuella tvister som involverar Awardit avgörs i svensk domstol i enlighet med svensk rätt. Awardit följer rekommendationer från antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige och European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se